İçeriğe geç

Görevini Yapmayan Apartman Yöneticisi Nereye Şikayet Edilir

Görevini yapmayan apartman yönetimi nereye şikayet edilir?

Dairenizdeki sorunları çözemiyorsanız veya konut idaresi sorunlarınızı dikkate almıyorsa, belediyeye veya ilgili kurumlara başvurabilirsiniz. Belediyenin yapı müfettişliği veya ilgili belediye kuruluşları konut idaresiyle ilgili şikayetleri ele alabilir ve çözüm bulabilir.

Yönetici nasıl şikayet edilir?

– Apartman yöneticisi görev ve sorumlulukları dışında hareket ediyorsa veya görevini kötüye kullanıyorsa, durumu öncelikle denetçiye bildirebilirsiniz. Denetçiler bu duruma göz yumarsa, adresinizdeki Asliye Hukuk Mahkemesi’ne şikayette bulunabilirsiniz.

Apartman yöneticisi kim denetler?

Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu yükümlülüğe ilişkin tutumunu sürekli olarak izler ve haklı bir sebep olması halinde her zaman değiştirebilir.

Apartman yöneticisi görevden nasıl alınır?

Kat mülkiyeti yöneticisini görevden almak veya değiştirmek isteyen kat mülkiyeti sahipleri, ya olağan kat mülkiyeti sahipleri toplantısını beklemeli ya da kat mülkiyeti sahipleri toplantısını olağanüstü toplantıya çağırmalıdır. Kat mülkiyeti yöneticisi veya bina yöneticisi, seçildiği çoğunluk kadar oy ile görevden alınabilir.

Apartman düzenini bozan kişi hakkinda ne yapılmalı?

Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre kötü komşulara karşı yasal yollar bulunmaktadır. Komşunuz gürültü yapıyorsa, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi’ne istediğiniz zaman başvurabilirsiniz. Alo 181 Gürültü Şikayet Birimi 7/24 esasına göre çalışmaktadır.

Apartman yöneticisi ceza alır mı?

Kat mülkiyeti birliği tarafından onaylanmış bir iş planı yoksa, yönetici derhal bir iş planı hazırlar. Görevlerini yerine getirmeyen yöneticilere 33 üncü maddenin son fıkrasında belirtilen cezalar uygulanır. Kamuoyuna öyle görünmese de yöneticilik, birçok görev ve sorumluluğu olan bir iştir.

Şikayet etmek için ne yapmalıyım?

CİMER’e www..tr veya e-devlet portalı www..tr üzerinden NASIL BAŞVURABİLİRİM? ALO 150 telefon hattını arayarak. İletişim Müdürlüğü’ne mektup ve faks göndererek. Daha fazla makale…

Apartman yöneticisinin görev süresi ne kadardır?

Yöneticinin görev süresi bir yıldır ve kat malikleri kurulunun olağan toplantısında seçilir, ancak toplu yapıların yönetim planında kat malikleri kurulunun olağan toplantısının iki yılda bir yapılması öngörülmüşse yöneticinin görev süresi iki yıldır. Mevcut yöneticinin yeniden atanması/seçilmesi mümkündür.

Bina yöneticisi nasıl değiştirilir?

Apartman yönetiminde değişiklik yapmak için olağan genel kurul veya olağanüstü genel kurul toplantısının toplanması ve toplantı yeter sayısının sağlanması gerekir. Yerleşim alanındaki apartman kat malikleri kurulu, yönetimin tutumunu denetleme ve geçerli sebepler varsa değiştirme hakkına sahiptir.

Site yöneticisi denetçiyi görevden alabilir mi?

Denetçiler, olağan genel kurulda yönetici müdürlerle birlikte seçilir ve görevleri, yönetici müdürler ve denetçiler bir sonraki genel kurulda ibra edildiğinde sona erer. Kat mülkiyeti sahipleri konseyi, haklı sebeplerle yöneticileri ve denetçileri her zaman değiştirebilir.

Apartmanda kimse yönetici olmak istemezse ne olur?

Apartman yöneticisi olmak isteyen kimse yoksa, o yöneticinin birinci kat maliklerinden biri olması istenecektir. Ancak, yönetici olmak isteyen kimse yoksa, dışarıdan bir yönetici atanacaktır. Sulh Ceza Hakimliği tarafından binaya atanan yönetici, o atamadan itibaren altı ay geçmediği sürece kat mülkiyeti birliği tarafından değiştirilemez.

Apartman yöneticisi nasıl mahkemeye verilir?

Birkaç kat malikinin bir araya gelerek veya bir kişinin dilekçe yazarak sulh hukuk mahkemesinden uzlaşma talebinde bulunması yeterlidir. … Sonra “Konu” kısmına “Kat maliklerimiz komitesi yönetici seçemediğinden, bu, sayın mahkemenizce yönetici atanması talebidir.” yazılmalıdır.

Bina yöneticisini nereye şikayet edebilirim?

Şikayetler kat malikleri kuruluna, denetim kuruluna veya yargı makamlarına yapılabilir. Kat malikleri, yöneticinin görevlerini ihmal ettiğini veya yetkilerini kötüye kullandığını düşünüyorlarsa, durumu öncelikle kat malikleri kurulu toplantısında gündeme getirebilirler.

Apartman yöneticisi toplantı yapmadan karar alabilir mi?

Apartman yöneticisi karar alamaz. Apartman yöneticisi, apartman malikleri kurulu adına ve yalnızca onun onayladığı sınırlar içinde hareket edebileceğini unutmamalıdır.

Yönetici atanması davası kime karşı açılır?

Bu yönetici, kat mülkiyeti sahipleri tarafından atanan yönetici ile aynı yetkilere sahiptir ve kat mülkiyeti sahiplerine karşı sorumludur. Sulh hakimi tarafından atanan yönetici, ancak atanmasından itibaren altı ay geçmişse kat mülkiyeti sahipleri derneği tarafından değiştirilebilir. Ancak, haklı bir sebep varsa, onu atayan Sulh hakimi değişikliği yetkilendirebilir.

Apartman yöneticiliği için nereye başvurulur?

Böyle bir durumda, apartman sahiplerinden biri, apartman için bir yönetici seçilmesi için Sulh Hukuk Mahkemesi’ne başvurabilir. Başvurulacak mahkeme, binanın bulunduğu yerde bulunmalıdır. Bu durumda, apartman yöneticisi mahkeme tarafından seçilir.

Apartman yönetimi kimse almazsa ne olur?

Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 34. maddesinde ayrıntılı olarak açıklandığı üzere, hiç kimse yönetici olarak atanmamışsa, kat maliklerinden her biri, taşınmazın veya apartmanın bulunduğu yer hukuk mahkemesine başvurarak, birinin yönetici olarak atanmasını veya atanacak kişinin yönetici olarak atanmasını talep edebilir.

Apartman sorunlarına hangi mahkeme bakar?

Yetkili ve yetkili mahkeme: Sulh Hukuk Mahkemesi, konut kurallarına ilişkin davalara bakar.

Apartman yönetimine karşı dava açılabilir mi?

Site/apartman yöneticilerinin tüzel kişiliği olmadığından, site/apartman yöneticisi veya yönetim kurulunun genellikle dava açma veya davaya taraf olma konusunda yasal bir yetkisi yoktur. Yönetici veya apartman/apartman yönetimi, yalnızca 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu’nun verdiği yetkiler kapsamında dava açma hakkını kullanabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Ofise Gelen Escort