Bürokratik ne demek?
Bürokrasi kelimesinin birçok anlamı vardır. Bürokrasi kimileri tarafından kamu yönetiminin eşanlamlısı olarak, kimileri tarafından ideal bir işletme yönetimi biçimi olarak, kimileri tarafından ise verimsizlik, görevlerin yavaş yürütülmesi, kurallara uyma, bürokrasi ve sorumluluktan kaçınma olarak kullanılır.
Bürokrasi örnekleri nelerdir?
Weber’e göre bürokrasi, toplumun hiyerarşik yapısı içinde örgütlenmiş ve genel kurallara ve ilkelere göre işleyen bir sistemdir. Bu bürokratik sistemlere örnek olarak bakanlıklar, hastaneler, silahlı kuvvetler, okullar ve ofisler gibi kurumlar verilebilir.
Bürokrat nedir, kime denir?
Bürokrat, bürokrasinin bir üyesidir. Herhangi bir büyüklükteki bir organizasyonun liderliğini oluşturan kişi veya kişilerdir, ancak terim genellikle bir hükümet veya kurumsal kurumdaki birini ifade eder.
Bürokratik düşünce nedir?
Marksist Felsefe Marksist görüşlere göre bürokrasi, halktan kopuk, işçilerin denetiminin ötesinde ve egemen sınıfların çıkarlarına hizmet eden bir sistemdir. Yüksek memurlar tarafından yapılan bu yönetim sistemine bürokratizm denir.
Bürokratik özellik nedir?
Bürokrasiye İlişkin Farklı Tanımlar Bu anlamda bürokrasi, “verimsizlik”, “işlerin yavaş ilerlemesi”, “düzen eksikliği”, “bürokratik engeller”, “sorumluluktan kaçınma”, “yetkiyi devretme isteksizliği”, “otoriteye aşırı bağlılık” gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade eder.
Bürokratik durum ne demek?
Günümüzde bürokrasi, kamu veya özel mülkiyete ait olsun, herhangi bir büyük kurumu yöneten idari sistemdir. Kamu yönetimi, birçok hukuk sisteminde bürokrasinin bir örneğidir; tıpkı şirketler, dernekler, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve kulüpler gibi bir kurumun merkezi hiyerarşik yapısı gibi. Günümüzde bürokrasi, kamu veya özel mülkiyete ait olsun, herhangi bir büyük kurumu yöneten idari sistemdir. Kamu yönetimi, birçok hukuk sisteminde bürokrasinin bir örneğidir; tıpkı şirketler, dernekler, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve kulüpler gibi bir kurumun merkezi hiyerarşik yapısı gibi.
Bürokrasi denince akla ne gelir?
Türkiye’de bürokrasi denildiğinde, hükümet işlerinin gereksiz yere uzun formalitelerle yürütülmesi akla gelir ve bu tutuma “bürokrasi” denir. Devletlerin yürütmenin sorumluluğuna büyük önem vermesi ve işlerin ihmal edilmesini ve gecikmesini önlemek için yeterli önlem almaması, kamu görevlilerini halkın gözünde yıpratmıştır.
Bürokratik tutum ne demek?
Bürokrasi, sözlükte “devlet işlerinin yürütülmesinde yazışmalara ve kırtasiyeciliğe aşırı önem verilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır (Ataman, 2001: 92). Bürokrasi, devletin bütün alanlarını etkileyen ve devletin yurttaş gözünde somutlaşmasını sağlayan bir olgudur.
Bürokratik güç nedir?
“Bürokrasi”, “büro” (hükümet daireleri, hükümet işlerinin yürütüldüğü ofisler) ve “cratie” (egemenlik ve “güç”) kelimelerinden oluşan bir terimdir. En genel tanımıyla, hükümet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.
Bürokrat ne demek TDK?
Bürokrat kelimesinin TDK sözlüğündeki anlamı şöyledir: isim. Devlet kurumlarında çalışan üst düzey yönetici. sıfat, mecaz. Devlet işlerini yürütürken evrak işleri sunarak işlemleri zorlaştıran kişi; kırtasiyeci, formalist.
Bürokrat hastalığı nedir?
Türkçede terim “bürokrasi hastalığı” anlamına gelir. Sorumluluktan kaçan, yavaş çalışan, beceriksiz, keyfi kararlar alan, idari yollarla baskı uygulayan, verimsiz, kötü liderlik eden, aşırı normatif, aşırı yetkiye sahip olan ve yetkiyi devretmekten çekinen kişiler için kullanılır.
Bürokratik örgüt nedir?
Max Weber’e göre bürokratik yapı, günlük dilde kullandığımız işleri geciktirme, işleri durma noktasına getirme, “bugün gitme, yarın gelme” gibi anlamlarının aksine, verimlilik açısından ideal bir örgütsel yapıdır. Weber, bürokrasiyi bir ofis veya otorite tarafından idare edilmeyi göz önünde bulundurarak örgütlenme açısından ele almıştır.
Bürokrasi nedir örnek?
Günlük yaşamda bürokrasiye dair birçok örnek vardır. Bunlar öncelikle okullar, hastaneler, işletmeler, hükümet işleri ve diğer devlet işleridir. Bu örnekler, yazışma yoluyla iletişimin devletle ilgili olarak yasal kabul edilmesi nedeniyle verilmiştir.
Bürokratik sorun nedir?
Bürokrasi, örgütlerin olumsuzluğunu ve resmi otoritenin kötüye kullanılmasını tanımlamak için kullanılan, yönetimde sorumluluktan kaçınma, yetki devretme konusunda isteksizlik, otoriteye aşırı bağlılık gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade etmek için kullanılan olumsuz bir kavramdır (Akçakaya, …
Bürokratik toplum ne demek?
Genel kurallara ve ilkelere göre çalışan ve aşağıdan yukarıya doğru daralan bir toplum yapısı içinde örgütlenmiş atanmış görevlilerden oluşan bir gruptur. Ayrıca, devlet yönetiminde bir işi yürütmek için uyulması gereken izinleri, onayları, imzaları ve kuralları da listeler.
Bürokratik tutum ne demek?
Bürokrasi, sözlükte “devlet işlerinin yürütülmesinde yazışmalara ve kırtasiyeciliğe aşırı önem verilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır (Ataman, 2001: 92). Bürokrasi, devletin bütün alanlarını etkileyen ve devletin yurttaş gözünde somutlaşmasını sağlayan bir olgudur.
Bürokratik yönetim ne demek?
“Bürokrasi”, “büro” (hükümet daireleri, hükümet işlerinin yürütüldüğü ofisler) ve “cratie” (egemenlik ve “güç”) kelimelerinden oluşan bir terimdir. En genel tanımıyla, hükümet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.
Bürokratik toplum ne demek?
Genel kurallara ve ilkelere göre çalışan ve aşağıdan yukarıya doğru daralan bir toplum yapısı içinde örgütlenmiş atanmış görevlilerden oluşan bir gruptur. Ayrıca, devlet yönetiminde bir işi yürütmek için uyulması gereken izinleri, onayları, imzaları ve kuralları da listeler.
Bürokratik sorun nedir?
Bürokrasi, örgütlerin olumsuzluğunu ve resmi otoritenin kötüye kullanılmasını tanımlamak için kullanılan, yönetimde sorumluluktan kaçınma, yetki devretme konusunda isteksizlik, otoriteye aşırı bağlılık gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade etmek için kullanılan olumsuz bir kavramdır (Akçakaya, …