E-devletten bina yönetim planı nasıl alınır?
Ancak yönetim planının içeriğine internet üzerinden ulaşmak mümkün değildir. Tapu Müdürlüğüne giderek güncel ücreti (sayfa başına güncel ücret) ödeyerek yönetim planının bir kopyasını alabilirsiniz.
Apartman yönetim planına nereden ulaşılır?
Buna göre, daire sahipleri yönetim planını sorumlu tapu dairesinde görüntüleme olanağına sahiptir. Kat mülkiyetindeki arazi irtifakları ve mülkiyet sorunları hakkında detaylı bilgiye “Arazi irtifakı nedir?” ve “Kat mülkiyeti nedir?” başlıklı makalelerimizden ulaşabilirsiniz.
Apartman yönetim planını kim hazırlar?
Bir binanın yönetim yöntemini yasal bir ortamda belirleyen bir sözleşme olan yönetim planı, Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’ne bağlı tapu sicil müdürlüklerinden alınır. Bina yönetimi, tapu sicil müdürlüklerinden temin edilebilen taslak yönetim planına kendi tercihine göre sözleşme maddeleri ekleyebilir.
Apartman yönetim planı yoksa ne olur?
Yönetim planı, tüm kat maliklerini bağlayan bir sözleşmedir. Yönetim planında düzenleme yapılmamışsa, ana gayrimenkullerin yönetiminden doğan uyuşmazlıklar bu kanun ve genel hükümlere göre çözümlenir.
Tapuda yazan yönetim planı nedir?
Yönetim planı, binanın nasıl yönetileceğini, genel araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını ve sakinlerin hangi kurallara uyması gerektiğini belirler. Bu yönetim planı sayesinde, tapu dairelerinden alınan belgeler aracılığıyla mülk sakinleri arasında olası anlaşmazlıklar önlenir.
Taşınmaz yönetim planı nereden alınır?
Taşınmaz satın almak isteyen kişiler, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nden yönetim planını talep etme ve görme hakkına sahiptir.
Apartman projesine nasıl ulaşılır?
Başka bir deyişle, daire malikleri, yapı yönetim planını ilgili tapu müdürlüğünde inceleyebilir ve karşılığında harç ödeyerek tapu müdürlüklerinden alabilirler.
Kiracı yönetim planını alabilir mi?
Kiracı yönetici olabilir mi? Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre yönetici, bağımsız bölüm malikleri tarafından seçilir ve bu seçimde sayı ve pay bakımından çoğunluk aranır. Ancak yönetim planında bağımsız bölüm malikleri arasından seçileceği belirtilmişse kiracıların yönetici olarak görev yapması mümkün değildir.
Apartman yönetimi planı zorunlu mudur?
‘ KMK Madde: 70 Toplu yapılaşma kapsamındaki yapı ve yerler için tek ve kapsamlı bir yönetim planı düzenlenir. Yönetim planı, toplu yapılaşma kapsamındaki tüm kat maliklerini bağlar. YÖNETİM PLANI, kat mülkiyeti veya irtifak hakkı tesis edildiğinde tapu siciline sunulması gereken zorunlu bir belgedir.
Apartman yönetim planında kimlerin imzası var?
Yönetim planı hazırlandıktan sonra, tüm bağımsız bölüm sahipleri tarafından imzalanması gerekir. Ana gayrimenkulün sahibi bir birey ise, imza o malik tarafından atılır; birden fazla malik varsa, imza o malik tarafından atılır. Planın hazırlanması için yasal gereklilik, tüm birim sahipleri tarafından oybirliğiyle imzalanmasıdır.
Apartman yönetimi karar defteri nereden alınır?
Nereden satın alınır? Konut karar defterleri için herhangi bir format gerekliliği yoktur. Bu nedenle sıradan bir defter satın alıp noter tasdik ettirmek yeterlidir.
Apartman yönetim planı ne zaman yapılır?
Yönetim planı, inşaat aşamasında hazırlanması gereken bir belgedir. Müteahhitlik şirketleri, inşaat aşamasında daha sonra değiştirilmesi zor olan yönetim planlarını hızla hazırlar.
Yönetim planı kaç oyla kabul edilir?
Yönetim planında yapılacak her türlü değişiklik için kat maliklerinin beşte dördünün onayı gerekir. Kat maliklerinin 33 üncü maddeye göre mahkemeye başvurma hakları saklıdır. Yönetim planı ve bu planda yapılan değişiklikler, kat maliklerinin tamamını, bunların tam ve kısmi haleflerini, yöneticileri ve denetçileri bağlar.
Apartman yönetimi tek başına karar alabilir mi?
Apartman yöneticisi, apartman sahiplerinin kararlarının uygulanmasını ve apartmandaki rutin işlerin kesintisiz devam etmesini sağlayan bir işlevi yerine getirir. Buna göre, apartman yöneticisi genellikle apartman yönetimi konularında tek başına karar veremez.
Apartman yöneticisi hangi giderlere katılmaz?
İnşaat yöneticileri normal giderler olarak kabul edilen elektrik, su, yakıt ve asansör maliyetlerine katkıda bulunmazlar. Ancak, bazı başka maliyetler de vardır.
Bina yerleşim planı nereden alınır?
İmar ruhsatı krokisi nereden alınır? Müracaat krokisi, arsanın bağlı olduğu tapu müdürlüğüne gerekli evrakların teslim edilmesiyle alınır.
Bina yönetimi karar defteri nereden alınır?
Nereden satın alınır? Konut karar defterleri için herhangi bir format gerekliliği yoktur. Bu nedenle sıradan bir defter satın alıp noter tasdik ettirmek yeterlidir.
Bina yönetim kararı nasıl alınır?
Maddeye göre, kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayısı ve payları esas alınarak kat maliklerinin yarıdan fazlasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. İlk toplantı yeter sayısı sağlanamadığı için yapılamazsa, ikinci toplantı en geç on beş gün sonra yapılır.
Binalarda yönetim planı nedir?
Apartmanın yönetimi, kullanılma şekli, apartman görevlilerinin ücretleri, yöneticinin görevleri gibi apartmana ilişkin hususların kayıt altına alındığı ve apartmanda bulunan bütün yararlanıcılar açısından bağlayıcı bir sözleşme niteliğinde olan belgeye apartman yönetim planı denir.